Výrok u nás pomerne neznámeho rumunského sochára a fotografa Constantina Brancusiho. Brancusi žil a pracoval v Paríži, pričom typickým pre jeho dielo bolo práve zjednodušenie formy. Ako tvrdil, jednoduchosť je základným predpokladom úspechu pre každý produkt.
Že na tom niečo bude svedčí i fakt, že Brancusiho výrok sa stal mantrou pre väčšinu renomovaných producentov spotrebného tovaru a služieb. Ich produkty sú praktické, jednoducho ovládateľné, spotrebitelia im rozumejú.
Ako to dosiahli? Koncentrovali sa na produkt a nesnažili sa dosiahnuť príliš. Nekomplikovali ho. Rovnaký dôraz kládli na to čo neurobili ako na to, čo urobili. Svoj produkt uvádzali jednoducho a zrozumiteľne. Odmietali kobercové nálety zbytočných PR aktivít, ktoré boli viac o propagátoroch ako o produkte samotnom.
Mnoho kvalitných produktov sa neujalo len preto, že im ľudia nerozumeli. Zaujímavá je v tejto súvislosti štúdia Elke von Ouden z Univerzity Eindhoven, podľa ktorej temer polovica nových reklamovaných produktov funguje bezchybne. Príčinou nespokojnosti zákazníkov je neinformovanosť. Jednoducho nevedia, ako ich majú používať. Nerozumejú im. Ešte zaujímavejšie však je, že väčšina manažérov, propagujúcich tieto produkty sa pri požiadavke prakticky predviesť produkt ocitla v rovnakej situácii-nerozumeli mu a niektorí ho dokonca ani nedokázali spustiť. A ako by malo vezarať premyslené uvedenie produktu na trh? O tom si povieme nabudúce.
K tomu sa dá dodať len jedno: kšeft ...
Celá debata | RSS tejto debaty